Κατρακύλησαν μέχρι 80% οι τιμές στις άδειες των ταξί


24-9-12














Γράφει ο Στέλιος Βογιατζάκης
Αγοραπωλησίες στην Αθήνα που πριν από λίγα χρόνια έκλειναν με μεγάλα παζάρια στις 200.000 ευρώ, σήμερα φτάνουν με δυσκολία τις ...
50.000. Οροφή οι 70.000 ευρώ στη Θεσσαλονίκη.

Στο 20% της τιμής που είχαν πριν από μερικά χρόνια πωλούνται σήμερα οι άδειες των ταξί σε όλη την Ελλάδα καθώς χιλιάδες αυτοκινητιστές επιθυμούν να βγουν από το επάγγελμα.

Η απότομη προσγείωση των τιμών των αδειών ταξί δεν προκαλεί καμία εντύπωση αν συνυπολογιστούν η οικονομική κρίση και το άνοιγμα του επαγγέλματος.

Οι πολίτες φαίνεται ότι το έχουν εγκαταλείψει για οικονομικούς λόγους ως μέσο μαζικής μεταφοράς,
όπως φαίνεται από τις γεμάτες πιάτσες ή την αμεσότητα της εξυπηρέτησης από τα ραδιοταξί, με αποτέλεσμα το επάγγελμα να μην μπορεί να εξασφαλίσει, εκτός κάποιων εξαιρέσεων, ένα αξιοπρεπές εισόδημα.


Χαμηλός τζίρος

«Τα πράγματα είναι απλά. Ο τζίρος του ταξί είναι σήμερα χαμηλός και το επάγγελμα δεν θεωρείται προσοδοφόρο. Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που προσπαθούν να βγουν από αυτό και είναι κυρίως όσοι έχουν και μια δεύτερη δουλειά. Από την άλλη, δεν υπάρχουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται να μπουν στο επάγγελμα. Ετσι όταν η προσφορά των αδειών είναι μεγαλύτερη από τη ζήτηση οι τιμές των αδειών παίρνουν την κατηφόρα», λέει στο «Εθνος» ο πρόεδρος των αυτοκινητιστών της Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Γιαννακάκης.

Τα λόγια του κ. Γιαννακάκη αποδεικνύονται από το γεγονός ότι η τιμή της άδειας στη Θεσσαλονίκη δεν ξεπερνά τα 70.000 ευρώ ενώ πριν από λίγα χρόνια έφτανε τα 350.000 ευρώ.

Οι «μαντράδες» της Αθήνας που αναλαμβάνουν να φέρουν σε πέρας μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων σε αντίθεση με τις χέρι με χέρι αγοραπωλησίες μεταξύ οδηγών, επισημαίνουν ότι το άνοιγμα του επαγγέλματος είναι δευτερεύον σε σχέση με τη γενικότερη οικονομική κατάσταση.
«Υπάρχουν απελπισμένοι οδηγοί που δεν μπορούν να κάνουν τζίρο ούτε 40 ευρώ την ημέρα με αποτέλεσμα να μη βγάζουν ούτε τα έξοδά τους. Αυτοί είναι που πουλάνε όσο όσο. Τα ταξί έρχονται σωρηδόν για να τα πουλήσουμε και για το λόγο αυτό οι τιμές των αδειών βρίσκονται σήμερα στα επίπεδα των 45.000 - 50.000 ευρώ», λένε.

Οι τιμές των αδειών απαξιώνονται περισσότερο στις μικρές πόλεις, εκτός αν πρόκειται για σπουδαίους τουριστικούς προορισμούς όπου η καλοκαιρινή σεζόν αρκεί για να δώσει εισόδημα για όλη την υπόλοιπη χρονιά. Ετσι, σε πολλές περιπτώσεις, ακόμα και αν το μεροκάματο είναι μικρό, οι ιδιοκτήτες προτιμούν να κρατήσουν τις άδειες παρά να τις «σκοτώσουν» σε τιμές που δεν τους εξυπηρετούν.

Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στη Ρόδο τα τελευταία χρόνια είναι ενδεικτική. «Η τελευταία άδεια ταξί άλλαξε χέρια το 2010 για 180.000 ευρώ», λέει ο πρόεδρος των οδηγών ταξί του νησιού, Θανάσης Χατζηγεωργίου.

Αναμονή

Η συγκεκριμένη αγοραπωλησία αναμένεται να είναι η τελευταία για πολύ καιρό ακόμα αφού οι οδηγοί περιμένουν να αλλάξουν οι συνθήκες και να αυξηθεί η δουλειά τους ή προσπαθούν με κάθε τρόπο να εξασφαλίσουν εργασία σε κάποιο μέλος της οικογένειάς τους. «Εγώ δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να την πουλήσω για 50.000 ευρώ. Θα τη μεταβιβάσω στο παιδί μου για να έχει τουλάχιστον μια δουλειά», σημειώνει ο κ. Χατζηγεωργίου.

ΚΟΡΕΣΜΟΣ

Παγωμένη η αγορά σε Πάτρα, Ηράκλειο

Και στις πόλεις με μεγάλη τουριστική κίνηση, ωστόσο, τα πράγματα δυσκολεύουν και αυτό αντικατοπτρίζεται στις τιμές των αδειών. Το Ηράκλειο, με το δεύτερο σε κίνηση αεροδρόμιο της χώρας, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα. «Σήμερα κατάφερα να κάνω μόνο μία διαδρομή από το αεροδρόμιο στην πόλη και έβγαλα μόνο 8 ευρώ. Οι οδηγοί πλέον πάνε στο αεροδρόμιο γιατί δεν υπάρχει δουλειά αλλού.

Δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον για το επάγγελμά μας και οι ελάχιστες άδειες που άλλαξαν χέρια πουλήθηκαν περίπου 45.000 ευρώ. Καμία σύγκριση δεν μπορεί να γίνει με τις καλές εποχές που η τιμή ξεκινούσε από τις 150.000», τονίζει ο πρόεδρος των αυτοκινητιστών του Ηρακλείου Στέφανος Σμυρνιωτάκης. Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προστεθεί το γεγονός ότι το επάγγελμα του οδηγού ταξί έχει κορεστεί σε τέτοιον βαθμό ώστε σε αρκετές περιοχές άλλους οδηγούς.

Σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, το μείγμα αυτό γίνεται εκρηκτικό για το επάγγελμα και παρασύρει την τιμή της άδειας. «Στην Πάτρα έχουμε αναλογικά τα περισσότερα ταξί και δεν έχουμε καθόλου δουλειά. Είναι φυσικό λοιπόν να μην είναι κανένας υποψήφιος αγοραστής διατεθειμένος να πληρώσει πάνω από 50.000 για να αποκτήσει την άδεια και το αυτοκίνητο. Αυτή είναι η πραγματικότητα τόσο στην πόλη μας όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα», σημειώνει ο πρόεδρος των οδηγών ταξί της πόλης, Παναγιώτης Σκέντζος.

Πηγή:thassospress.blogspot.gr

Σχόλια