13-12-2013
Μία από τις πενήντα ισχυρότερες γυναίκες των αμερικανικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με την κατάταξη του περιοδικού Fortune, αναλαμβάνει από την 1η Ιανουαρίου τα ηνία της General Motors ως η πρώτη διευθύνουσα σύμβουλος στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας διεθνώς. Η 51χρονη Μαίρη Μπάρα θα αντικαταστήσει τον Νταν Ακερσον, ο οποίος έκλεισε τα 65 τον Οκτώβριο. Ο μέχρι σήμερα τομέας ευθύνης της είναι η ανάπτυξη προϊόντων και η ποιότητα όλων των αυτοκινήτων και φορτηγών της General Motors, όπου εξασφάλισε σημαντικές συνεργασίες και μείωση δαπανών στην προμηθευτική αλυσίδα.
Είναι ενδιαφέρον πως η νέα επικεφαλής της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας θα την αναλάβει, αφότου το αμερικανικό Δημόσιο θα έχει πλέον εξ ολοκλήρου αποχωρήσει από αυτήν. Πρόσφατα το υπουργείο επώλησε το τελευταίο εναπομείναν μερίδιο στην GM, την οποία είχε διασώσει το 2008 από την κατάρρευση με ένεση 49,5 δισ. δολαρίων. Τη θέση του διευθύνοντος εποφθαλμιούσαν και ο Μαρκ Ρους, πρόεδρος της GM Β. Αμερικής, ο γενικός οικονομικός διευθυντής Νταν Αμαν και ο αντιπρόεδρος Στιβ Γκίρσκι.
Η Μαίρη Μπάρα, η οποία προκρίθηκε, έχει μακροχρόνιους και οικογενειακούς δεσμούς με την General Motors. Ο πατέρας της εργάστηκε 39 χρόνια στον κλάδο κινητήρων των μοντέλων Pontiac. Από εκεί ξεκίνησε κι εκείνη τη σταδιοδρομία της το 1980, όντας φοιτήτρια στο Ινστιτούτο Τζένεραλ Μότορς (και μετέπειτα Πανεπιστήμιο Κέτερινγκ). Η πρώτη της εργασία ήταν μηχανικός αυτοκινήτων. Λίγες γυναίκες εργάζονταν εκεί και ακόμα λιγότεροι συνάδελφοί της ήταν 18 χρόνων. Η μεγάλη ευκαιρία της παρουσιάστηκε υπό τη μορφή υποτροφίας από την GΜ για να κάνει μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στο πανεπιστήμιο Στάνφορντ.
Επιστρέφοντας, ανέλαβε θέση εκτελεστικής βοηθού στον τότε διευθύνοντα σύμβουλο της αυτοκινητοβιομηχανίας, Τζακ Σμιθ. Σήμερα θυμάται πως είχε συναντήσεις με υψηλόβαθμους στην εταιρεία για να συζητήσει τη μεγαλύτερη συμμετοχή γυναικών στη διοίκηση, όντας η ίδια έγκυος. Εχει μακρά και πλούσια θητεία στις μηχανολογικές δραστηριότητες της GM, στο εργοστάσιό της στο Ντιτρόιτ, αλλά και στη διαχείριση ανθρωπίνων πόρων, όπου κατείχε την υψηλότερη θέση. Το 2011 μετακινήθηκε στην κορυφή του κλάδου ανάπτυξης προϊόντων της εταιρείας.
Το άτυπο χρίσμα
Πριν από αρκετό καιρό και με τρόπο σιβυλλικό, ο Νταν Ακερσον, ο νυν διευθύνων σύμβουλος της General Motors, είχε δηλώσει: «Μέχρι σήμερα οι Τρεις Αδελφές (GM, Ford, Chrysler) διοικούνται από ανθρώπους, οι οποίοι δεν σχετίζονται με τον κλάδο των αυτοκινήτων. Αυτό θα αλλάξει κάποια στιγμή. Υπάρχουν πάμπολλες ταλαντούχες γυναίκες στην αυτοκινητοβιομηχανία και φυσικά και στην General Motors». Ο ίδιος είχε αναθέσει στη Μαίρη Μπάρα να μειώσει τις δαπάνες στην παραγωγή, συνενώνοντας τα τμήματα ανάπτυξης προϊόντων και προμηθειών.
Ενα από τα επιτεύγματά της, τα οποία είναι απτά αλλά όχι εμφανή, λόγου χάριν στα δημοσιεύματα του Τύπου, ήταν το εξής: έπεισε τους μηχανικούς και τους προμηθευτές της GM να σχεδιάσουν εκ νέου τους πλάγιους αερόσακους. Στόχος ήταν να μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι ίδιοι αερόσακοι σε διαφορετικά μοντέλα. Υπό την καθοδήγησή της κατασκευάστηκε το Chevrolet Impala, το πρώτο αυτοκίνητο τριών όγκων στην αμερικανική αγορά την τελευταία εικοσαετία, το οποίο αναδείχθηκε κορυφαίο στην κατηγορία του από τους καταναλωτές στις ΗΠΑ. Το δε πολυτελές όχημα Cadillac CTS ανακηρύχθηκε σε αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2014 από τον έγκριτο αυτοκινητιστικό ιστότοπο Motor Trend.
Πηγή: Bloomberg
Μία από τις πενήντα ισχυρότερες γυναίκες των αμερικανικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με την κατάταξη του περιοδικού Fortune, αναλαμβάνει από την 1η Ιανουαρίου τα ηνία της General Motors ως η πρώτη διευθύνουσα σύμβουλος στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας διεθνώς. Η 51χρονη Μαίρη Μπάρα θα αντικαταστήσει τον Νταν Ακερσον, ο οποίος έκλεισε τα 65 τον Οκτώβριο. Ο μέχρι σήμερα τομέας ευθύνης της είναι η ανάπτυξη προϊόντων και η ποιότητα όλων των αυτοκινήτων και φορτηγών της General Motors, όπου εξασφάλισε σημαντικές συνεργασίες και μείωση δαπανών στην προμηθευτική αλυσίδα.
Είναι ενδιαφέρον πως η νέα επικεφαλής της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας θα την αναλάβει, αφότου το αμερικανικό Δημόσιο θα έχει πλέον εξ ολοκλήρου αποχωρήσει από αυτήν. Πρόσφατα το υπουργείο επώλησε το τελευταίο εναπομείναν μερίδιο στην GM, την οποία είχε διασώσει το 2008 από την κατάρρευση με ένεση 49,5 δισ. δολαρίων. Τη θέση του διευθύνοντος εποφθαλμιούσαν και ο Μαρκ Ρους, πρόεδρος της GM Β. Αμερικής, ο γενικός οικονομικός διευθυντής Νταν Αμαν και ο αντιπρόεδρος Στιβ Γκίρσκι.
Η Μαίρη Μπάρα, η οποία προκρίθηκε, έχει μακροχρόνιους και οικογενειακούς δεσμούς με την General Motors. Ο πατέρας της εργάστηκε 39 χρόνια στον κλάδο κινητήρων των μοντέλων Pontiac. Από εκεί ξεκίνησε κι εκείνη τη σταδιοδρομία της το 1980, όντας φοιτήτρια στο Ινστιτούτο Τζένεραλ Μότορς (και μετέπειτα Πανεπιστήμιο Κέτερινγκ). Η πρώτη της εργασία ήταν μηχανικός αυτοκινήτων. Λίγες γυναίκες εργάζονταν εκεί και ακόμα λιγότεροι συνάδελφοί της ήταν 18 χρόνων. Η μεγάλη ευκαιρία της παρουσιάστηκε υπό τη μορφή υποτροφίας από την GΜ για να κάνει μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στο πανεπιστήμιο Στάνφορντ.
Επιστρέφοντας, ανέλαβε θέση εκτελεστικής βοηθού στον τότε διευθύνοντα σύμβουλο της αυτοκινητοβιομηχανίας, Τζακ Σμιθ. Σήμερα θυμάται πως είχε συναντήσεις με υψηλόβαθμους στην εταιρεία για να συζητήσει τη μεγαλύτερη συμμετοχή γυναικών στη διοίκηση, όντας η ίδια έγκυος. Εχει μακρά και πλούσια θητεία στις μηχανολογικές δραστηριότητες της GM, στο εργοστάσιό της στο Ντιτρόιτ, αλλά και στη διαχείριση ανθρωπίνων πόρων, όπου κατείχε την υψηλότερη θέση. Το 2011 μετακινήθηκε στην κορυφή του κλάδου ανάπτυξης προϊόντων της εταιρείας.
Το άτυπο χρίσμα
Πριν από αρκετό καιρό και με τρόπο σιβυλλικό, ο Νταν Ακερσον, ο νυν διευθύνων σύμβουλος της General Motors, είχε δηλώσει: «Μέχρι σήμερα οι Τρεις Αδελφές (GM, Ford, Chrysler) διοικούνται από ανθρώπους, οι οποίοι δεν σχετίζονται με τον κλάδο των αυτοκινήτων. Αυτό θα αλλάξει κάποια στιγμή. Υπάρχουν πάμπολλες ταλαντούχες γυναίκες στην αυτοκινητοβιομηχανία και φυσικά και στην General Motors». Ο ίδιος είχε αναθέσει στη Μαίρη Μπάρα να μειώσει τις δαπάνες στην παραγωγή, συνενώνοντας τα τμήματα ανάπτυξης προϊόντων και προμηθειών.
Ενα από τα επιτεύγματά της, τα οποία είναι απτά αλλά όχι εμφανή, λόγου χάριν στα δημοσιεύματα του Τύπου, ήταν το εξής: έπεισε τους μηχανικούς και τους προμηθευτές της GM να σχεδιάσουν εκ νέου τους πλάγιους αερόσακους. Στόχος ήταν να μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι ίδιοι αερόσακοι σε διαφορετικά μοντέλα. Υπό την καθοδήγησή της κατασκευάστηκε το Chevrolet Impala, το πρώτο αυτοκίνητο τριών όγκων στην αμερικανική αγορά την τελευταία εικοσαετία, το οποίο αναδείχθηκε κορυφαίο στην κατηγορία του από τους καταναλωτές στις ΗΠΑ. Το δε πολυτελές όχημα Cadillac CTS ανακηρύχθηκε σε αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2014 από τον έγκριτο αυτοκινητιστικό ιστότοπο Motor Trend.
Πηγή: Bloomberg
Σχόλια